Výrobci
Nový produkt
Optimate 4 Dual Program má pětistupňový nabíjecí zdroj navržený pro všechny moderní baterie 12 V a kapacitě od 2 do 50 Ah. Automatická nabíječka sloužící pro nabíjení olověných, bezúdržbových, gelových, Super MF, VRLA i záložních akumulátorů.
Skladem.
Upozornění: poslední kus skladem!
Datum dostupnosti:
Tato nabíječka je vhodná pro všechny typy nabíjecích elektrolytických baterií:
Nabíječka Optimate 4 DUAL je výrobcem vylepšená Optimate 4. Vylepšený model je navržený pro propojení na všechny originální zásuvky 12V BMW modelů včetně těch, které jsou vybaveny systémem CAN-bus (sběrnice CAN). Nová verze "DUAL PROGRAM" umožňuje v módu CAN-bus propojení přes zásuvku BMW 12V a zbavuje tak uživatele nutnosti vůbec něco montovat. Není ani nutné jako u všech konkurenčních nabíječů aktivovat zapalování.
Tato profesionální nabíječka není určena jen pro servisy, ale i pro běžného uživatele, který si potrpí na prvotřídní kvalitu a pohodlí. Optimate 4 DUAL dokáže nejen baterii nabít, ale i oživit hluboko vybité akumulátory, otestovat stav baterie a udržovat ji trvale v nabitém stavu. Optimate 4 DUAL může být trvale připojen k akumulátoru.
Pravidelným nabíjením minimalizujete poškození Vašeho akumulátoru sulfatací, hlavně v zimním období, kdy není baterie v provozu.
OptiMate 4 DUAL je navržen s cílem umožnit připojení k originální zásuvce 12 V na motocyklech BMW vybavených systémem CAN-bus.
CAN-bus režim: tento režim musí být zvolen majitelem - viz detaily níže. V tomto režimu jsou generovány impulsy z důvodu udržení aktivní funkce nabíjení v systému CAN-bus. V režimu CAN-bus je limitováno maximální napětí na úrovni 16 V z tohoto důvodu neni funkce "Turbo" oživení aktivní. Nicméně pokud je to zapotřebí, můžete nabíječku přímo připojit k akumulátoru, zvolit normální režim nabíjení a nechat proběhnout plný cyklus oživení (desulfatace).
Obecné vysvětlení:
CAN-bus znamená Controller Area Network, v podstatě jde o formu multiplexu kde "bus" sestává z jednoho kabelu ke kterému je připojeno mnoho řídících jednotek. Hlavním důvodem použití tohoto kabelového rozvodu je drastické zredukování počtu elektrických kabelů ve standardním kabelovém svazku a zároveň přidání funkcí, které nejsou k dispozici u standardního kabelového svazku.
Od roku 2004, kdy BMW představilo motor Boxer 1200, se systém CAN-bus postupně rozšířil na celou motocyklovou řadu BMW. Z hlediska nabíjení současnou nabíječkou OptiMate 4 přináší tento systém nechtěný efekt znemožnění dlouhodobého údržbového nabíjení po dobu odstavení motocyklu. Tento efekt je nepochybně zásadní pro dobrou funkci různorodých spotřebičů motocyklu během odstavení a to nemluvě o udržování dobré kondice akumulátoru.
Systém CAN-bus se chová následovně: Jakmile byl jednou akumulátor nabit a nabíjecí proud klesl na úroveň údržby, stane se nabíječka "neviditelná" vedoucí systém CAN-bus k zavření přístupu k akumulátoru.
OptiMate jakékoliv generace řešil tento problém jednoduchým použitím permanentního připojení, dodávaného jako standardní příslušenství ke všem našim nabíječkám - tímto přímým připojením se obešel systém CAN-bus. OptiMate 4 DUAL používající DUÁLNÍ PROGRAM umožňuje v režimu CAN-bus připojení skrze zásuvku 12 V, která je standardní výbavou motocyklů BMW.
Funkce OptiMate 4 DUAL:
Oba režimy nabíjení: v obou režimech nabíjení jak standardním tak duálním proběhne automatický test napětí před nabíjením. To umožní majiteli zjistit úroveň nabití akumulátoru a odhadnout nutný čas pro nabití nebo případně rozhodnout zda je nabíjení vůbec nutné. Stav nabití bude zobrazen po několik sekund před spuštěním nabíjení.
Normální režim nabíjení: je přednastavený a je identický s předchozí OptiMate 4.
Napětí: | 12 V |
Proud: | 1 A |
Kapacita: | 3 - 50 Ah |
Ukazatel dobíjení: | LED |
Použití: | Profi |
Příslušenství v balení: | Propojení s očky M6, Kleštičky |
1 089 Kč
2 015 Kč
2 490 Kč
950 Kč
2 200 Kč
Optimate – Nabíjení, testování a údržba baterií. (Portable Document Format)
Ke stažení (4.66M)