Výrobci

Nabíječka TecMate Optimate 4 Dual Program

Nabíječka TecMate Optimate 4 Dual Program

Optimate 4 DUAL PROGRAM má pětistupňový nabíjecí zdroj navržený pro všechny moderní baterie 12 V a kapacitě od 2 do 54 Ah.

Více informací


1 650 Kč vč. DPH

Dostupnost: Skladem.

Věrnostní program Zakoupením tohoto produktu získáte až 1650 věrnostních bodů. Za obsah Vašeho košíku získáte celkem 1650 bodů , které mohou být převedeny na slevový poukaz v hodnotě 33 Kč.


7 Ostatní výrobky ve stejné kategorii:

CAN-bus režim: tento režim musí být zvolen majitelem - viz detaily níže. V tomto režimu jsou generovány impulsy z důvodu udržení aktivní funkce nabíjení v systému CAN-bus. V režimu CAN-bus je limitováno maximální napětí na úrovni 16 V z tohoto důvodu neni funkce "Turbo" oživení aktivní. Nicméně pokud je to zapotřebí, můžete nabíječku přímo připojit k akumulátoru, zvolit normální režim nabíjení a nechat proběhnout plný cyklus oživení (desulfatace).

Tato nabíječka je vhodná pro všechny typy nabíjecích elektrolytických baterií:

  • údržbové s plnícími zátkami
  • bezúdržbové MF,
  • s regulačním ventilem (VRLA)
  • gelové

OptiMate 4 DUAL je navržen s cílem umožnit připojení k originální zásuvce 12 V na motocyklech BMW vybavených systémem CAN-bus.

Obecné vysvětlení:

CAN-bus znamená Controller Area Network, v podstatě jde o formu multiplexu kde "bus" sestává z jednoho kabelu ke kterému je připojeno mnoho řídících jednotek. Hlavním důvodem použití tohoto kabelového rozvodu je drastické zredukování počtu elektrických kabelů ve standardním kabelovém svazku a zároveň přidání funkcí, které nejsou k dispozici u standardního kabelového svazku.

Od roku 2004, kdy BMW představilo motor Boxer 1200, se systém CAN-bus postupně rozšířil na celou motocyklovou řadu BMW. Z hlediska nabíjení současnou nabíječkou OptiMate 4 přináší tento systém nechtěný efekt znemožnění dlouhodobého údržbového nabíjení po dobu odstavení motocyklu. Tento efekt je nepochybně zásadní pro dobrou funkci různorodých spotřebičů motocyklu během odstavení a to nemluvě o udržování dobré kondice akumulátoru.

Systém CAN-bus se chová následovně: Jakmile byl jednou akumulátor nabit a nabíjecí proud klesl na úroveň údržby, stane se nabíječka "neviditelná" vedoucí systém CAN-bus k zavření přístupu k akumulátoru.

OptiMate jakékoliv generace řešil tento problém jednoduchým použitím permanentního připojení, dodávaného jako standardní příslušenství ke všem našim nabíječkám - tímto přímým připojením se obešel systém CAN-bus. OptiMate 4 DUAL používající << DUÁLNÍ PROGRAM>> umožňuje v režimu CAN-bus připojení skrze zásuvku 12 V, která je standardní výbavou motocyklů BMW.

Funkce OptiMate 4 DUAL:

Oba režimy nabíjení: v obou režimech nabíjení jak standardním tak duálním proběhne automatický test napětí před nabíjením. To umožní majiteli zjistit úroveň nabití akumulátoru a odhadnout nutný čas pro nabití nebo případně rozhodnout zda je nabíjení vůbec nutné. Stav nabití bude zobrazen po několik sekund před spuštěním nabíjení.

Normální režim nabíjení: je přednastavený a je identický s předchozí OptiMate 4.